Accessibilitat

Accessibilitat

DECLARACIÓ D'ACCESSIBILITAT

De conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic (d'ara endavant, Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre) les entitats integrants del sector públic hauran de garantir els requisits d'accessibilitat dels seus llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils. Així mateix i d'acord amb el que es disposa en l'article 15 del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, les entitats responsables de les webs i aplicacions per a mòbils proporcionaran una declaració d'accessibilitat detallada, exhaustiva i clara sobre la conformitat dels seus respectius llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils amb el que es disposa en el mateix.

La present declaració d'accessibilitat s'aplica al lloc web del Comissionat per al Mercat de Tabacs: https://cmtabacos.sede.gob.es.

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, a causa de la falta de conformitat dels aspectes que s'indiquen a continuació.

Contingut no accesible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pel següent:

  1. Falta de conformitat amb el Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre: podrien existir fallades puntuals d'edició en alguna pàgina web, tant en continguts HMTL com en documents finals, publicats en data posterior al 20 de setembre de 2018 (data d'entrada en vigor del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre). Concretament pot haver-hi errors en aquells documents que contenen gràfics o taules complexes.
  2. Càrrega desproporcionada: no aplica.
  3. El contingut no entra dins de l'àmbit de la legislació aplicable: Existeixen arxius ofimàtics en PDF o altres formats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que no compleixen íntegrament tots els requisits d'accessibilitat; també poden estar en aquesta situació continguts de tercers no finançats, ni desenvolupats, ni sota el control d'aquest Ministeri.

Preparació de la present declaració d'accessibilitat

La present declaració va ser preparada el 20 d'octubre de 2020.

El mètode emprat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme pel propi organisme.

Última revisió de la declaració: 20 d'octubre de 2020.

Observacions, dades de contact i mecanisme de comunicació

Pot realitzar comunicacions sobre requisits d'accessibilitat (article 10.2.a) i següents del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre) com, per exemple

  • Informar sobre qualsevol possible incompliment per part d'aquest lloc web.
  • Transmetre altres dificultats d'accés al contingut.
  • Formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relativa a l'accessibilitat del lloc web.

A través de les següents vies:

  • Correu electrònic: soporte.cmt@cmtabacos.hacienda.gob.es
  • Presencialment en el Servei d'atenció ciutadana: en el Passeig de l'Havana, 140, Madrid, en el següent Horari d'atenció: De dilluns a dijous, de 9:00h a 14:30, i de 15:30 a 18, i els divendres, en horari de 9:00 a 14:30.

També pot sol·licitar en format accessible informació que no compleixi amb els requisits d'accessibilitat bé per estar exclosa, bé per estar exempta per càrrega desproporcionada; o formular una queixa per incompliment dels requisits d'accessibilitat en el procediment per a la presentació de queixes i suggeriments.  En les sol·licituds d'informació accessible han de concretar-se amb tota claredat els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d'una sol·licitud raonable i legítima.

Tant les comunicacions, com les sol·licituds d'informació accessible i queixes, seran rebudes i tractades per l'Àrea de Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions, com a unitat responsable dels continguts d'aquest lloc web.

Procediment d'aplicació

A través d'aquest procediment podrà iniciar una reclamació per conèixer i oposar-se als motius de la desestimació d'una sol·licitud d'informació accessible o queixa, instar l'adopció de les mesures oportunes en el cas de no estar d'acord amb la decisió adoptada, o exposar les raons per les quals es considera que la resposta no compleix amb els requisits exigits.

Enllaç al procediment de reclamació, que ha de dirigir a la Unitat responsable d'accessibilitat del Ministeri d'Hisenda, Departament d'adscripció del Comissionat per al Mercat de Tabacs. Les reclamacions seran rebudes i tractades per la Sotsdirecció General d'Informació de Transparència, Protecció de Dades i Serveis Web (que exerceix les funcions d'Unitat responsable d'accessibilitat del Ministeri d'Hisenda, del quedependemos), o a la Secretaria General Tècnica (si la reclamació és per una actuació d'aquesta Unitat).

Contingut opcional

En el futur es duran a terme revisions parcials diàries del contingut web nou o modificat, tant de les plantilles com de les pàgines i documents finals publicats, a fi d'assegurar el compliment dels requeriments d'accessibilitat de la Norma UNE-EN 301549:2019, considerant les excepcions del Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre.

Entre unes altres es procuren adoptar les següents mesures per facilitar l'accessibilitat:

  • Utilització de text alternatiu en les imatges
  • Els enllaços ofereixen detalls de la funció o destinació de l'enllaç
  • Uso dels estàndards del W3C: XHTML 1.0, CSS 3.0, WAI AA.